Retourneren
Pryma Vino biedt de klant 30 kalenderdagen de tijd om de bestelde
artikelen terug te sturen zonder extra kosten, met uitzondering van
de retourkosten. Deze termijn start van zodra de klant de
afleverbon heeft ondertekend. Het recht op teruggave voorziet dat
enkel goederen die opnieuw verkocht kunnen worden door Pryma Vino
kunnen worden teruggezonden. Onvolledige, beschadigde of vuile
producten door toedoen van de klant worden niet teruggenomen. Van
zodra de klant gebruik maakt van zijn/haar recht op teruggave,
engageert Pryma Vino zich om het totaalbedrag van de bestelling
contant terug te betalen binnen een termijn van maximum 30
dagen.
Pryma Vino aanvaardt geen "Tevreden of geld terug" retour voor de
volgende producten:
- Geopende flessen die toch niet naar de persoonlijke verwachtingen
voldoen. Enkel gesloten flessen kunnen worden geretourneerd ter
creditering.
- Flessen wijn met een rekening/factuur ouder dan 3 maanden.
- Onvolledige, beschadigde of vuile artikels.
Teruggestuurde goederen worden alleen geaccepteerd als deze in
originele staat zijn, te weten in hun gesloten originele
verpakking, zonder beschadigingen aan de fles en etiket.
E-mailen kan naar [email protected]
Wij nemen vervolgens verder contact met jou op voor de afhandeling van het probleem.
Wettelijk gezien klinkt dit als volgende:
De Belgische wet op de handelspraktijken, informatie en bescherming
van de consument van 12 april 2010 laat de aankoper toe binnen de
14 kalenderdagen vanaf de levering van het product de verkoper te
informeren dat hij/zij van de aankoop afziet. De goederen dienen
dan, onbeschadigd, ongebruikt en ongeopend, teruggestuurd te worden
binnen de 5 werkdagen nadat hij de verkoper informeerde. Pryma Vino
kan teruggezonden goederen weigeren of niet terugbetalen wanneer de
originele verpakking geopend werd, wanneer de producten door de
koper werden beschadigd of wanneer de klacht te laat na de levering
wordt gemeld. Pryma Vino draagt geen enkele kost of
verantwoordelijkheid betreffende het door de koper terugsturen van
goederen. Goederen die teruggestuurd worden zonder voorafgaand
bericht worden ook niet aanvaard. De kosten voor het terugsturen
van de zending berust bij jou als klant. Bij het ruilen van
goederen, nemen wij de kosten voor de verzending naar jou voor onze
rekening. We hopen uiteraard dat dit niet of nauwelijks voorvalt.
In elk geval maken goede afspraken goede vrienden, dus informeer
ons van zodra er iets opduikt en houdt de wettelijke termijnen in
het oog.
Stappenplan voor retourneren
1. Laat ons weten dat u een artikel wil retourneren.Neem contact
met ons op (dit kan telefonisch of via e-mail).
2. U ontvangt via e-mail een bevestiging van uw vraag.
3. U ontvangt de instructies voor het terugsturen van het
artikel.
4. Na de ontvangst van uw zending krijgt u een ontvangstbevestiging
via e-mail.
5. We ruilen het artikel om (indien op voorraad) of storten het
aankoopbedrag terug.
Adres voor retourzendingen:
Goederen moeten worden teruggestuurd naar het volgend adres:
Pryma Vino
Heidestraat 26
3540 Herk-de-Stad